TECHNIK REKLAMY
TECHNIK REKLAMY
Zawód dla kreatywnych!
+ social media; dodatkowe korzyści: fotografia z drona
Kim jest technik reklamy?
To prawdziwy wielozadaniowiec, który nie tylko planuje i realizuje kampanie reklamowe, ale również bada ich skuteczność. Kreatywność technika reklamy nie zna granic. Dzięki niej z łatwością wymyśla chwytliwe hasła reklamowe, które przyciągają uwagę i zapadają w pamięć. Niezależnie czy chodzi o zorganizowanie profesjonalnej sesji zdjęciowej, czy napisanie porywającego scenariusza do reklamy, potrafi on sprostać każdemu wyzwaniu.
Jeśli fascynuje Cię świat reklamy i marzysz o tym, aby Twoje filmy były udostępniane przez znajomych na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy YouTube, to zawód technika reklamy jest idealnym wyborem dla Ciebie.
To okazja, aby połączyć pasję z pracą i kreować treści, które inspirują i angażują odbiorców.
Czego się nauczysz?
- analizować rynek i konkurencję,
- dopasowywać przekaz reklamowy do potrzeb i oczekiwań odbiorcy,
- tworzyć elementy kreacji reklamowej – logo, zdjęcia, grafiki, teksty reklamowe,
- koordynować proces tworzenia materiałów reklamowych takich jak filmy, posty, rolki,
- planować kampanie reklamowe w mediach,
- negocjować z klientami i partnerami biznesowymi w celu sprzedaży powierzchni reklamowej,
- wprowadzać w czyn działania zgodnie z założonym planem i harmonogramem,
- analizować odbiór i skuteczności przekazu reklamowego,
- zbierać opinie i dane zwrotne w celu poprawy przyszłych kampanii.
Gdzie możesz podjąć pracę?
Reklama jest wszechobecna, więc technik reklamy może znaleźć zatrudnienie wszędzie tam, gdzie firmy chcą dotrzeć do swoich odbiorców!
1. Agencje PR
- Specjaliści ds. reklamy w agencjach public relations często współpracują przy kampaniach promujących wydarzenia, marki czy osoby publiczne.
2. Agencje reklamowe i marketingowe
- Tworzenie kampanii reklamowych i strategii marketingowych dla klientów zewnętrznych.
- Możliwość specjalizacji w obszarach takich jak digital marketing, social media, czy reklama tradycyjna (TV, outdoor).
3. Działy marketingu w dużych korporacjach, średnich przedsiębiorstwach i start-upach
- Planowanie kampanii reklamowych promujących produkty lub usługi firmy.
4. Media i wydawnictwa
- Praca w telewizji, radiu, portalach internetowych lub prasie.
- Tworzenie treści reklamowych lub sprzedaż przestrzeni reklamowej.
5. E-handel
- Tworzenie reklam internetowych i kampanii promujących sklepy online.
- Specjalizacja w kampaniach performance marketingowych (Google Ads, Facebook Ads).
6. Freelancing i działalność na własną rękę
- Tworzenie kampanii i strategii reklamowych jako niezależny specjalista.
- Możliwość współpracy z różnymi klientami, często na zasadzie projektowej.
7.Firmy zajmujące się produkcją reklam.
W trakcie pięcioletniej nauki zdobędziesz następujące kwalifikacje:
PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08 zarządzanie kampanią reklamową