Top transparent
3
 dsc7568
379312315 611890964483814 8985326552148708868 n
347251474 1308274923437167 2342955718121225603 n
336908679 241767744917791 7799639592010489279 n
321260741 865583201533993 5317961027568626064 n
Img 1415
320885850 1108777769785925 7432588215631486722 n
329856717 2144736269046997 2668298781404425506 n
384993447 822999432948565 1465033263555828354 n
317922426 642872970961213 3778427934005099921 n

Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Polskim i Europejskim Rynku Pracy


3 marca 2020r.  na  Politechnice Białostockiej odbył się Finałowy Etap  VIII  edycji Ogólnopolskiej  Olimpiady Wiedzy o Polskim i Europejskim Rynku Pracy.
Organizator Olimpiady pisze: „Za Państwa pośrednictwem składamy gorące podziękowania dyrektorom szkół, którzy stworzyli warunki organizacyjne oraz umożliwili nauczycielom i opiekunkom przygotowanie uczniów do trudnych zmagań w zakresie problematyki rynku pracy.”

Pod opieką p. Anny Łapety nasze fianlistki z klasy III TE: Natalia Gruszczyńska, Emilia Gurazda i Dominika Klimczak brały udział w rozwiązywaniu trudnych zadań dotyczących zagadnień polskiego i europejskiego rynku pracy. Uczestniczyły także w wykładach i warsztatach zorganizowanych przez Pracownię Badań, Analiz i Strategii Rozwoju Edukacji, min.:

„Prawo pracy a rynek pracy” – wykład, dr Tomasz Kałużny, Sędzia Sądu Rejonowego
w Białymstoku, Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych;

„Dlaczego Politechnika Białostocka?” – prezentacja - Mateusz Adaszczyk, prezes Stowarzyszenia Absolwentów PB, film;

Telekonferencja „Praca sezonowa w Holandii – co warto wiedzieć?” Maria Custers, przedstawiciel organizacji holenderskich pracodawców sektora rolno-ogrodniczego – LTO.

Celem Olimpiady jest innowacyjne podejście do zagadnień związanych z polskim i europejskim rynkiem pracy, realizowane poprzez uzupełnienie realizowanego w szkołach ponadgimnazjalnych procesu kształcenia w zakresie problematyki krajowego i europejskiego rynku pracy, doskonalenie umiejętności poruszania się na krajowym oraz europejskim rynku pracy,  z uwzględnieniem zmienności i konkurencyjności tego rynku, w tym doskonalenie zdolności uczniów do podejmowania samodzielnych i trafnych decyzji dotyczących wyboru przyszłego zawodu. Propagowanie działań polegających na zapobieganiu wykluczeniu społecznemu
i finansowemu (m.in. aktywne formy poszukiwania pracy, mobilność zawodowa). Pogłębianie wiedzy
nt. europejskiego rynku pracy;  popularyzacja wśród młodzieży wiedzy o polskimi europejskim rynku pracy oraz systemach kształcenia zawodowego w różnych krajach; rozwijanie zainteresowań uczniów w zakresie wykraczającym poza ścisłe ramy programowe wiedzy o polskim i europejskim rynku pracy, poszerzanie
ich wiedzy o zawodach, specjalnościach, poszukiwanych kwalifikacjach oraz kształcenie umiejętności praktycznego wykorzystania tej wiedzy;  popularyzowanie wśród młodzieży metod ADR (Alternative Dispute Resolution) czyli alternatywnych metod rozstrzygania sporów (m.in.: mediacji, arbitrażu), którymi można posłużyć się przy ugodowym rozwiązywaniu problemów na linii pracodawca-pracownik.