Top transparent
499255820 1210003407581497 8912791294627881813 n
500810557 1218008150114356 4929529486273947381 n
490239097 1182299733685198 8008176149678675997 n
40f3c138 20c8 4ca6 86b8 c855d4d7dbfe
480262248 1139738971274608 7742358313192071762 n
501134941 1019872093602127 4770946096963074567 n
Box

Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Polskim i Europejskim Rynku Pracy


3 marca 2020r.  na  Politechnice Białostockiej odbył się Finałowy Etap  VIII  edycji Ogólnopolskiej  Olimpiady Wiedzy o Polskim i Europejskim Rynku Pracy.
Organizator Olimpiady pisze: „Za Państwa pośrednictwem składamy gorące podziękowania dyrektorom szkół, którzy stworzyli warunki organizacyjne oraz umożliwili nauczycielom i opiekunkom przygotowanie uczniów do trudnych zmagań w zakresie problematyki rynku pracy.”

Pod opieką p. Anny Łapety nasze fianlistki z klasy III TE: Natalia Gruszczyńska, Emilia Gurazda i Dominika Klimczak brały udział w rozwiązywaniu trudnych zadań dotyczących zagadnień polskiego i europejskiego rynku pracy. Uczestniczyły także w wykładach i warsztatach zorganizowanych przez Pracownię Badań, Analiz i Strategii Rozwoju Edukacji, min.:

„Prawo pracy a rynek pracy” – wykład, dr Tomasz Kałużny, Sędzia Sądu Rejonowego
w Białymstoku, Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych;

„Dlaczego Politechnika Białostocka?” – prezentacja - Mateusz Adaszczyk, prezes Stowarzyszenia Absolwentów PB, film;

Telekonferencja „Praca sezonowa w Holandii – co warto wiedzieć?” Maria Custers, przedstawiciel organizacji holenderskich pracodawców sektora rolno-ogrodniczego – LTO.

Celem Olimpiady jest innowacyjne podejście do zagadnień związanych z polskim i europejskim rynkiem pracy, realizowane poprzez uzupełnienie realizowanego w szkołach ponadgimnazjalnych procesu kształcenia w zakresie problematyki krajowego i europejskiego rynku pracy, doskonalenie umiejętności poruszania się na krajowym oraz europejskim rynku pracy,  z uwzględnieniem zmienności i konkurencyjności tego rynku, w tym doskonalenie zdolności uczniów do podejmowania samodzielnych i trafnych decyzji dotyczących wyboru przyszłego zawodu. Propagowanie działań polegających na zapobieganiu wykluczeniu społecznemu
i finansowemu (m.in. aktywne formy poszukiwania pracy, mobilność zawodowa). Pogłębianie wiedzy
nt. europejskiego rynku pracy;  popularyzacja wśród młodzieży wiedzy o polskimi europejskim rynku pracy oraz systemach kształcenia zawodowego w różnych krajach; rozwijanie zainteresowań uczniów w zakresie wykraczającym poza ścisłe ramy programowe wiedzy o polskim i europejskim rynku pracy, poszerzanie
ich wiedzy o zawodach, specjalnościach, poszukiwanych kwalifikacjach oraz kształcenie umiejętności praktycznego wykorzystania tej wiedzy;  popularyzowanie wśród młodzieży metod ADR (Alternative Dispute Resolution) czyli alternatywnych metod rozstrzygania sporów (m.in.: mediacji, arbitrażu), którymi można posłużyć się przy ugodowym rozwiązywaniu problemów na linii pracodawca-pracownik.