„(Nie)świadomy konsument”
Nadchodzą święta a z nimi czas zakupów. Uczniowie piątych klas technikalnych naszej szkoły 3 grudnia uczestniczyli w ciekawym spotkaniu pn. „(Nie)świadomy konsument” prowadzonym przez pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Łodzi. Spotkanie poświęcone było tematyce handlu. Uczniowie dowiedzieli się m.in. wiele na temat procedury reklamacji np. jak ją złożyć, gdzie skierować itp. a także uzyskali informacje na temat niezgodności towaru z umową czyli czego można żądać od sprzedawcy. Na spotkaniu poruszona została również problematyka phishingu. Uczniowie dowiedzieli się jak być czujnym by nie dać się nabrać metodom działania oszustów poprzez świadome zakupy przez internet. Prowadzący spotkanie zapoznali uczniów ze sposobami zapobiegania temu problemowi. Uświadomili młodzież, aby zawsze pamięć o tworzeniu ścisłych haseł do banku i instalowaniu na swoim smartfonie programów antywirusowych. Bardzo ważnym tematem spotkania był także hejt i mowa nienawiści w cyberprzestrzeni.