Top transparent
3
 dsc7568
379312315 611890964483814 8985326552148708868 n
347251474 1308274923437167 2342955718121225603 n
336908679 241767744917791 7799639592010489279 n
321260741 865583201533993 5317961027568626064 n
Img 1415
320885850 1108777769785925 7432588215631486722 n
329856717 2144736269046997 2668298781404425506 n
384993447 822999432948565 1465033263555828354 n
317922426 642872970961213 3778427934005099921 n

Erazmus+ 2024 Job shadowing


ERASMUS +  – obserwacja pracy - Job shadowing
nr projektu 2023-1-PL01-KA121-VET-000139968

 

 

W ramach programu ERASMUS +  – obserwacja pracy - Job shadowing, nauczyciele przedmiotów zawodowych oraz językowych Zespołu Szkół Zawodowych nr 1
w Zduńskiej Woli uczestniczyli w wyjeździe do Grecji.

Projekt realizowano w miejscowości Leptokaria w obwodzie Saloniki. W ramach wyjazdu uczestnicy zapoznali się z placówką stażową, obserwowali jej struktury funkcjonowania oraz zarządzanie.

W trakcie realizacji projektu, wzięli udział w obserwacji pracy innych nauczycieli oraz lokalnych przedsiębiorców. Dzięki obserwacji mieli możliwość 
m.in. ćwiczenia bezpośrednich rozmów w języku angielskim i niemieckim, zapoznania się
z nowymi metodami i narzędziami służącymi nauczaniu, wykorzystaniu metod komunikacyjnych, wykorzystaniu TIK, uczeniu się poprzez obserwacje lekcji innych nauczycieli, a także zapoznaniu i zdobyciu wiedzy krajoznawczej
i kulturowej Grecji.

Dzięki uprzejmości rodzimych przedsiębiorców, nauczyciele mogli nie tylko obserwować
ich pracę, lecz także wypróbować swoje możliwości językowe  w komunikacji
z przedsiębiorcami oraz ich klientami. Kolejnym doświadczeniem było nabycie umiejętności licytowania ceny sprzedawanych towarów.

Uczestnicy wzięli udział w obserwacji pracy innych nauczycieli uczących m.in. w zawodach technicznych –  grafik, mechatronik, kompetencje społeczne, logistyk czy ekonomista.

Obserwacja dotyczyła również ogólnego szkolenia dotyczącego bezpieczeństwa w grupie, np.: w czasie zawodów sportowych, wyjazdów grupowych młodzieży, umiejętności kierowania grupą itp.

Nauczyciele mieli także możliwość obserwacji pracy osób bezpośrednio związanych
z kontaktem z klientem, ich umiejętności nawiązywania kontaktu w języku angielskim
i niemieckim, profesjonalnym podejściem do obsługi klienta i szybkiego rozwiązywania jego problemów.  Zaobserwowali także działania menedżerów, ich umiejętności interpersonalnych m.in. umiejętność delegowania zadań, dobierania stylu kierowania
do warunków i możliwości zespołu, wydawania dyspozycji osobom realizującym poszczególne zadania.

Podczas mobilności nauczyciele realizowali również program kulturowy w Grecji. Pojechali
na Meteory najbardziej malownicze formacje skalne na świecie, na szczytach których umiejscowiony jest zespół 24 prawosławnych klasztorów. Zwiedzili klasztor Warłama,
a w nim muzeum religijne, pomieszczenie do wciągania liny dla mnichów, historyczną olbrzymią beczkę winną oraz dwie prawosławne kaplice.  Pamiątkowe zdjęcia zrobiono na jednym z tarasów  widokowych, z którego rozpościerał się przepiękny widok na cały masyw skalny uwieńczony klasztorami.

Popłynęli również na wyspę Skiathos jedną z najpiękniejszych
w Archipelagu Sporad Północnych. Poznaliśmy historię wyspy, zwiedziliśmy miasto Skiathos,
a w nim kościółek Agios Nicolaos z pięknym punktem widokowym na całą wyspę, pospacerowali wzdłuż starego portu rybackiego i odpoczęli na przepięknej złotej plaży Koukounaries otoczonej drzewami piniowymi.

 

Głównymi celami projektu było m.in.:

- wzmacnianie kreatywności i innowacyjności nauczycieli

- wprowadzenie elementów języka angielskiego oraz języka niemieckiego zawodowego
na przedmiotach zawodowych związanych z ekonomią, reklamą, logistyką, handlem

- popularyzacja nowoczesnego nauczania przedmiotów zawodowych

- wzrost zaangażowania nauczycieli w europejskie programy mobilnościowe

- podniesienie umiejętności językowych nauczycieli

-  zwiększenie umiejętności korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych
  w nauczaniu

- poznanie nowych, skutecznych metod i narzędzi wykorzystywanych zarówno w nauczaniu
jak i samodoskonaleniu

Wyżej wymienione cele są zgodne z Europejskim Planem Rozwoju Szkoły.